tisdag 30 augusti 2011

Min högst personliga lista!

Min högst personliga lista över surfskis som jag vill ha /inte vill ha samt några bubblare. Skälen spänner från sittkomfort till prestanda (plus min förmåga)...

Vill ha:
Epic V12 Ultra
Fenn Elite SL
Fenn Swordfish
Epic V8 Performance
Vajda Orca

Vill inte ha (vilket inte behöver innebära att dom är kass):
Point Bourbon Orca
Epic V12 Elite
Epic V10
Fenn Elite
Zedtech Griffin
Sipre
Think
Nelo

Bubblare:
Nordic Kayaks Fusion
Stellar
Epic V10 Sport Ultra

Listan kommer nog revideras.

Vilken är din lista?


7 kommentarer:

Stefan M sa...

Varför inte v12 elite? Är den för skör?

Erik Wildenstam sa...

Skör, rankare än V12 Ultra och dyr. Men sjukt läcker!

Jens sa...

Jag tycker Fenn Swordfish verkar vara en potent Surfski. Någon som har koll på den?

Erik Wildenstam sa...

Oskar Ahlgren säger att han får hem Swordfish i oktober

Erik B sa...

Vore nog bra om "Oskar" öppnade en hemsida för Fenn Sverige eller något liknande så han går att hitta...

Olle sa...

Vilken surfski passar svenska förhållande och inte för rank (in Streamliner nivån). Griffin, Fusion surfski, V10 sport, Think EVO, Carbonology Sport VAULT, annan?
Varför är Griffin inte bra (utöver din lista läste jag att Chalupsky inte var så possitiv)? den verkar vara populär i multsportsammang om jag fattar saken rätt.

Erik Wildenstam sa...

Säger inte att att Griffin inte är bra... men jag är inte så förtjust i den. Den är dessutom rankare än en V12. Populariteten är nog relaterad till priset.