fredag 21 november 2008

Provtur med den nya V10:an

Så var premiären för den nya fina blanka surfskin avklarad. Kallt var det, snöade gjorde det men vad gör det när man har en ny låda att testa!


Provade att paddla med torrdräkt, jag har varit väldigt skeptisk tidigare men börjar bli lite smått positiv. Har en GUL Code Zero som andas väldigt bra. Komforten är helt ok, jag känner mig inte ångkokt och det går att paddla med hög puls. Säkerheten blir ju väldigt hög, visst blir man lite kall när man ramlar i men vattnet bits inte (ni som provat förstår vilken känsla jag menar). Givetvis beror det på hur mycket man har under, ska man ligga i en timme behövs det mer, jag räknar med att om jag hamnar i problem på vattnet så ska jag ha kläder så jag kan fungera effektivt i en halvtimme det är en rimlig kompromiss. Skulle jag få för mig att paddla till Gotland i vinter skulle jag nog tänka lite annorlunda....

Det viktigast är nog att händerna funkar som dom ska. Alltså enbart pogisar funkar inte vid låga temperaturer, gillar neopren med hål för handflatan.
Ja, hur gick provturen? ...öhhh den var precis som den som brann upp...


3 kommentarer:

Lars Ericsson sa...

Grattis till provturen! Kul att se att du är ute igen. Spännande att läsa om torrdräkten. Jag kör med våtdräkt, men det blir väl varmt för min smak.

/LaRs

Erik Wildenstam sa...

Körde med våtdräkt hela förra vintern, det funkade bra i surfski. Torrdräkt verkar dock inte helt fel på vintern. Ska skriva en artikel till surfski.info om vinterklädsel.

Anonym sa...

Ka ka ka ka ka ka.
Eller vad nu en kyckling/höna säger...

Vi tuffa pojkar kör med tejp och korta våtshorts. Gick på en sten i Övre Glottern i söndags och kastade mig ur för att klara rodret. Det var nästan inte kallt alls just då. Det blev snabbt varmt.

Äru snabb på att läsa så häng med ut på Glottern i morgon bitti.